Ads 468x60px

Σάββατο 30 Απριλίου 2011

Ιπποθεραπεία για παιδιά με αυτισμό στο Βόλο

Μέλη του Ιππικού Ομίλου Λάρισας εθελοντικά έρχονται κάθε εβδομάδα στο Κέντρο Στήριξης Αυτιστικών Ατόμων Μαγνησίας και εκπαιδεύουν τα παιδιά με αυτισμό στα άλογα.
Η ιπποθεραπεία έχει ανακαλυφθεί εδώ και ένα αιώνα και εφαρμόζεται με επιτυχία και στο Βόλο συμβάλλοντας μεταξύ άλλων και στη μεγαλύτερη κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Η διοικήτρια του Κέντρου Στήριξης Αυτιστικών Ατόμων Μαγνησίας (ΚΕΣΑΑΜ) κ. Κυριακή Δρογγούδη τόνισε πως το πρόγραμμα με την
ιπποθεραπεία γίνεται πιλοτικά από τον ιππικό όμιλο Λάρισας που έρχεται στο κέντρο κάθε εβδομάδα. Τα μέλη του ομίλου φέρνουν ένα μεγάλο και ένα μικρό άλογο.
Η Εργοθεραπεύτρια, εξειδικευμένη στην ιπποθεραπεία στο Western Michigan Unicersity κ.Γεωργία Παππά αναφέρθηκε στις δυνατότητες που ανοίγονται για τα παιδιά μέσω της ιπποθεραπείας.
Η κίνηση του αλόγου προσδίδει μια αρμονική συμμετρική κίνηση στο σώμα των παιδιών με αυτισμό τα οποία έχουν ούτως ή άλλως μια πολύ μεγάλη δυσκολία στη συμμετρία και στην αισθητηριακή ολοκλήρωση.
Το άλογο είναι ένα ζώο με το οποίο τα παιδιά έρχονται σε επαφή, μαθαίνουν να το φροντίζουν, να το οδηγούν.
Όταν το παιδί με αυτισμό είναι πάνω στο άλογο, συμβαίνει μια μόνιμη μυική προσαρμογή και θα πρέπει να ανταποκριθεί στην κίνηση του αλόγου για να μην πέσει κάτω.
Οπότε μέσα από την κίνηση του αλόγου έχουμε διεγέρσεις στο νευρικό σύστημα και ιδιαίτερα στο σύστημα που είναι υπεύθυνο για την ισορροπία, τη μυική δύναμη, την οπτική αντίληψη.
Επίσης έχουμε διεγέρσεις σε όλο το σώμα.
Το άλογο όταν περπατά κάνε ένα βηματισμό τεσσάρων χρόνων, κινεί το κεφάλι, και έτσι το παιδί που είναι πάνω στο άλογο κρατώντας τα ηνία, μέσα από τις αρθρώσεις και τους υποδοχείς, βοηθιέται, ώστε να βελτιώσει τη θέση και τη στάση.
Έτσι υπάρχει μια πληθώρα κινητικών πληροφοριών από το άλογο στο παιδί.
Και δεν είναι μόνο οι πληροφορίες για το κινητικό σύστημα, αφού παράλληλα διαδραματίζεται μια κοινωνική διαδικασία.
Δηλαδή το παιδί με αυτισμό που έχει κουραστεί από το κλινικό περιβάλλον, πάει πολύ ευχάριστα σε ένα ανοιχτό χώρο, όπως είναι ο ιππικός όμιλος.
Παράλληλα το παιδί καλείται να συνεργαστεί με μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων, όπως οι βοηθοί.
Γιατί για να γίνει το πρόγραμμα της θεραπευτικής ιππασίας θα πρέπει να υπάρχουν ο οδηγός και δύο πλαϊνοί βοηθοί.
Από το 5ο π.Χ. αιώνα έχει αναπτυχθεί η ιπποθεραπεία.
Γύρω στα 1910 κάποιοι θεραπευτές ανακάλυψαν την θεραπευτική κίνηση του αλόγου και άρχισαν να οργανώνουν σωματείο για εκπαιδευτικά σεμινάρια.
Πλέον πάρα πολλοί ιππείς, με αυτισμό συμμετέχουν σε διεθνείς αγώνες.
Η ΘΕΣΣΑΛΙΑ

0 ΧΛΙΜΙΝΤΡΙΣΑΝ:

 

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αρχειοθήκη

η διαδρομη

Το email μας

bleforada@gmail.com

Συνολικές προβολές σελίδας

Φίλοι

Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ