Ο όρος «κατοικίδια», επί το συνηθέστερον pets, όχι μόνο δεν αρμόζει στα... πολιτισμένα τετράποδα και άλλα ζωάκια με τα οποία συμβιώνει ο σύγχρονος άνθρωπος, αλλά είναι «προσβλητικός» γι’ αυτά, όπως και ο όρος «ιδιοκτήτης» για τον εκάστοτε κάτοχό τους.
Κάπως έτσι τουλάχιστον εμφανίζουν τα πράγματα επιφανείς ακαδημαϊκοί στη νέα επιθεώρηση Journal of Animal Ethics, όπως διαβάζουμε στην εφημερίδα Telegraph, οι οποίοι απορρίπτουν επίσης τον όρο «άγρια ζωή» και την αντικατάστασή του από τον πιο ακριβή όρο «ελεύθερη ζωή».
Και όλ’ αυτά επειδή, πολύ απλά, τα σημερινά κατοικίδια ούτε άγρια είναι ούτε πολύ περισσότερο αποτελούν «κτήμα» του αφεντικού τους, όπως ίσχυε στο παρελθόν.
Σήμερα είναι «ζώα συντροφιάς» κι έτσι θα έπρεπε να αποκαλούνται και δεν είναι ούτε «άγρια» ούτε «κτήνη», αλλά πολιτισμένα τετράποδα, που ξέρουν πώς να ζουν και να συμπεριφέρονται σ’ ένα σύγχρονο σπίτι και συχνά περίκλειστο διαμέρισμα.
Μήπως τελικώς έχουν δίκιο οι ακαδημαϊκοί;
Κάπως έτσι τουλάχιστον εμφανίζουν τα πράγματα επιφανείς ακαδημαϊκοί στη νέα επιθεώρηση Journal of Animal Ethics, όπως διαβάζουμε στην εφημερίδα Telegraph, οι οποίοι απορρίπτουν επίσης τον όρο «άγρια ζωή» και την αντικατάστασή του από τον πιο ακριβή όρο «ελεύθερη ζωή».
Και όλ’ αυτά επειδή, πολύ απλά, τα σημερινά κατοικίδια ούτε άγρια είναι ούτε πολύ περισσότερο αποτελούν «κτήμα» του αφεντικού τους, όπως ίσχυε στο παρελθόν.
Σήμερα είναι «ζώα συντροφιάς» κι έτσι θα έπρεπε να αποκαλούνται και δεν είναι ούτε «άγρια» ούτε «κτήνη», αλλά πολιτισμένα τετράποδα, που ξέρουν πώς να ζουν και να συμπεριφέρονται σ’ ένα σύγχρονο σπίτι και συχνά περίκλειστο διαμέρισμα.
Μήπως τελικώς έχουν δίκιο οι ακαδημαϊκοί;
0 ΧΛΙΜΙΝΤΡΙΣΑΝ:
Δημοσίευση σχολίου